Phone Email

New BP&P Released

March 02, 2019

Scouts Canada's new Bylaws, Policies, and Procedures has been released. Please review the below email and direct questions to the Scouts Canada Help Centre or NLC Key 3

New and Improved Bylaw, Policies and Procedures

FRANÇAIS
Scouts Canada

Scouts Canada’s New and Improved By-Law, Policies and Procedures

Introducing Scouts Canada's New and Improved Bylaw, Policies and Procedures
Friends in Scouting:
Every day, many of our Scouters refer to our Policies and Procedures — for guidance on Scouting activities such as camping, fundraising, membership and safety. Over the years, many of you have also indicated that you find it difficult to locate the policies and procedures you need to access in order to deliver great, safe Scouting adventures.
We knew that it was important to engage our Scouters in developing the solution. Over the past 18 months, over 1,700 of you participated in a series of webinars, conference calls and surveys to provide input on each individual Policy, Standard, and Procedure. You also provided input on how we can make our Policies and Procedures more accessible and more useful to busy Scouters. This input is directly reflected in the final product, and we are pleased to introduce the new Policies and Procedures.
So what has changed?
  • The new Policies and Procedures use plain, simple language that quickly gets to the important points of each Policy, Standard and Procedure;
  • All Policies, Standards and Procedures are in one location, with access to each of the resources needed to comply with them: They are searchable, and each Policy and Procedure contains links to the relevant forms, frequently asked questions and any related resources;
  • By simplifying and centralizing its Policies and Procedures, Scouts Canada will better able to ensure that all information is current and accessible to every member.
Our new Policies and Procedures are more streamlined, more accessible, clearer and more useful to all of our members, particularly Council and Group Support Scouters and Section Scouters.
Details on the specific updates to our Policies and Procedures are provided in the Frequently Asked Questions. You will also find links to Qs and As in the Resources section of most Policies, Standards and Procedures. If you do not find the information that you are looking for, please submit your question to the Help Centre. You will receive an answer and we will update the Frequently Asked Questions as well.
Thank you to all who have contributed to our new and improved Bylaw, Policies and Procedures, and thank you for Scouting.
CHECK IT OUT
Yours in Scouting,
Annabelle Loder, National Youth Commissioner
Tim Welch, National Commissioner
Andrew Price, Executive Commissioner and CEO
Check out the New and Improved BP&P
CHECK IT OUT
Scouts Canada

Scouts Canada’s New and Improved By-Law, Policies and Procedures

Mise en ligne des politiques et procédures améliorées
Chers amis scouts,
Chaque jour, nos bénévoles se réfèrent à nos R.P.P., nos Règlements, politiques et procédures, pour obtenir des lignes directrices concernant les activités scoutes comme le camping, les collectes de fonds, l’adhésion des membres et la sécurité. Au fil des ans, nombre d’entre vous nous ont indiqué avoir de la difficulté à repérer les politiques et procédures dont vous aviez besoin pour mettre en œuvre de belles aventures scoutes sécuritaires.
Nous savions qu’il était important de faire participer nos bénévoles à l’élaboration de la solution. Au cours des 18 derniers mois, plus de 1700 participants ont pris part à des séries de webinaires, des conférences téléphoniques et des sondages pour faire part de leurs commentaires sur chaque Règlement, Politique et Procédure. Vous nous avez aussi fourni des idées sur la façon de rendre les politiques et les procédures plus accessibles et plus utiles pour nos bénévoles occupés. Votre contribution se reflète directement dans le produit final, et nous sommes heureux de vous présenter les nouvelles politiques et procédures.
Qu’est-ce qui a changé?
  • Les nouvelles politiques et procédures sont rédigées dans un langage clair et simple qui énonce expressément les aspects importants de chaque politique, norme et procédure;
  • Les politiques, normes et procédures se retrouvent dans un endroit central, et l’ensemble des ressources servant à se conformer à ces dernières sont accessibles. Vous pouvez y faire des recherches et chaque politique et procédure contient des liens menant vers les formulaires pertinents, les foires aux questions et toute autre ressource pertinente;
  • En simplifiant et en centralisant l’accès aux politiques et procédures, Scouts Canada pourra mieux s’assurer que les renseignements sont à jour et disponibles à chaque membre.
Les nouvelles politiques et procédures ont été modernisés afin d’être plus accessibles, clairs et utiles pour tous nos membres, particulièrement les membres de soutien des conseils et des groupes et les animateurs de section.
Vous trouverez de plus amples renseignements concernant les mises à jour des politiques et procédures dans la Foire aux questions. Vous trouverez aussi des liens vers les questions et réponses dans la section des ressources de la plupart des politiques, normes et procédures. Si vous ne trouvez pas l’information recherchée, veuillez envoyer votre question au centre d’assistance. Vous recevrez une réponse et nous mettrons aussi la FAQ à jour.
Nous remercions tous ceux qui ont pris part à cette révision des R.P.P. et le mouvement scout vous remercie également.
* Les R.P.P. sont disponibles en anglais seulement pour l’instant.
Les R.P.P. revus et améliorés
Salutations scoutes,
Annabelle Loder, Commissaire nationale à la jeunesse
Tim Welch, Commissaire national